Magdalena Wojcieszak jest profesorką komunikacji na Uniwersytecie Kalifornijskim w Davis,
Adiunktką na Uniwersytecie Warszawskim (główną badaczką projektu ERC Consolidator NEWSUSE), profesorką afiliowaną w dziedzinie obliczeniowych nauk społecznych oraz członkinią grupy naukowej z zakresu informatyki na UC Davis. W latach 2018–2023 kierowała projektem ERC Starting Grant EXPO na Uniwersytecie w Amsterdamie.
Prof. Wojcieszak bada, jak ludzie wybierają (polityczne) informacje w internecie, jaki jest wpływ mediów cyfrowych na radykalizację, polaryzację i (dez)informacje oraz jak można zachęcać algorytmy platform społecznościowych do promowania wysokiej jakości, zróżnicowanych treści politycznych.
Jest autorką lub współautorką około 90 artykułów naukowych (w tym w czasopismach takich jak Science, Nature, Science Advances, PNAS). Pełni funkcję redaktorki wicenaczelnej czasopisma Political Communication, uczestniczyła w amerykańskim badaniu „2020 Facebook & Instagram Election Study” — niezależnym partnerstwie z Meta, badającym wpływ Facebooka i Instagrama na wybory w USA w 2020 roku, oraz jest członkinią komitetu ds. dezinformacji w ramach Social Science One.
Jest laureatką licznych nagród za swoje osiągnięcia dydaktyczne i naukowe, w tym została wybrana członkinią Międzynarodowego Stowarzyszenia Komunikacji (International Communication Association).